Annihilator - Ten Years In Hell

Annihilator - Ten Years In Hell

Label : Steamhammer/SPV | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: DVD/Video

Horst : Bijna een half jaar na het verschijnen Annihilator's elfde studio album 'Schizo Deluxe' kunnen de fans van meneer Waters weer de portemonnee gaan trekken. Deze maand verschijnt namelijk de dubbel DVD 'Ten Years In Hell', en na het bekijken van deze schijfjes kan ik alleen maar concluderen dat dit voor de meeste liefhebbers een verplichte aankoop zal zijn.

Het hele pakket is namelijk een uitgebreide terugblik op de eerste tien jaar van Annihilator's carrière (vandaar ook de titel), waarvan ik persoonlijk DVD 1 het meest interessant vond. Videoclips, backstage taferelen, TV interviews, live optredens, fan shots en meer van dat soort fraais die een weliswaar chaotisch, maar bovenal erg leuk beeld geven hoe het de band verging tussen 1989 en 1999. Bekijk de tracklist hieronder maar voor alle details, maar het behoeft geen betoog dat dit een aangename zit is voor zowel de echte Annihilator fans als wel voor de andere speed en thrash liefhebbers. Voor die laatste groep (en daar reken ik mezelf ook onder) is DVD 2 niet echt super te noemen. Deze is namelijk gereserveerd voor een lang interview met Jeff Waters, die puntsgewijs de complete Annihilator historie doorneemt, en ook zijdeling nog even refereert naar de albums die de band na 2000 uitbracht. Ook aan het woord komen oud collegae als Coburn Pharr, Russel Bergquist, Mike Mangini en Neil Goldberg. Leuk om een keer te zien, maar niet iets wat je nog regelmatig op zal zetten, nietwaar?

Bij elkaar duren de beide DVD's ruim 230 minuten, maar het vreemde is wel dat het geluid slechts op PCM stereo te beluisteren valt, terwijl bijna alle andere muziek DVD's tegenwoordig ook uitgerust zijn met Dolby 5.1 of erger. Niet dat ik daar nou direct wakker van lig, maar er zullen vast wel geluidsfanaten zijn voor wie dit een reden is de DVD niet aan te schaffen. Annihilator fans die zich daar ook niet druk over maken hebben dan ook een prima DVD van hun helden te pakken. Anderen moeten voor zichzelf maar uitmaken of € 26,- een billijke prijs is voor een pakket waarvan DVD 2 waarschijnlijk maar één keer uit de verpakking zal komen.

Tracklist DVD 1:
1. Intro
2. Alison Hell