Psychopunch - Kamikaze Love Reducer

Psychopunch - Kamikaze Love Reducer

Label : Silverdust | Archiveer onder punk / hardcore

Patrick : 'Kamikaze Love Reducer' is alweer de zesde release van de Zweedse punkrock formatie. Hoewel de band dus al heel wat jaartjes meedraait, is het voor mij een nog onbekend gezelschap. Soms kan dat wel eens lekker zijn om een band en zijn muziek totaal niet te kennen; het geeft in elk geval alle ruimte aan een neutraal, onbevangen oordeel.

Hoewel de pin-up op de voorkant van de cd slechts in de jaren vijftig misschien nog wat stof deed opwaaien weliswaar een blikvanger is, is het er niet één waardoor ik de cd direct uit het schap zou trekken. Maar niet getreurd; het gaat om de nummers! Alle songs hebben een hoog meebrulgehalte met hier en daar een tekst met een serieus randje en zullen zeker bijdragen aan welk feestgedruis dan ook. Hoewel punk en rockabilly de overheersende factoren is, zijn diverse andere invloeden ook goed terug te horen. In een nummer als 'When The World Is Dying' hoor ik Guns 'n' Roses terug, maar ook de invloeden van bands als Motörhead en Ramones zijn wel terug te vinden. Daardoor ontstaat een beetje een geluid als The Stray Cats meet The Sex Pistols. Met melodieuze songs voorzien van een scherp randje door de soms wat venijnige riffs is dit een cd waarbij de liefhebbers nauwelijks stil zullen kunnen zitten.

Ondanks dat dit absoluut niet in mijn collectie cd's terug te vinden zal zijn, kan ik me wel voorstellen dat hele volkstammen hier van uit hun dak gaan, want het vrolijkheids gehalte is extreem hoog. Niet al te veel woorden dan ook vuil maken aan deze cd. Regelrecht je cd-speler in gooien, want hier wordt je vanzelf wel opgewekt van. Pogo en party, you punk rockers!