Shining Fury - Another Life

Shining Fury - Another Life

Label : Metal Blade | Archiveer onder heavy / power metal

Fons : Shining Fury vertoond met haar tweede album 'Another Life' opvallend veel gelijkenissen met Labyrinth, en dan met name het 'Sons Of Thunder' album. Razendsnelle power metal met supersnelle gitaarsolo's en veel double bass drums. Ook de zang van Francesco Neretti (die sommigen onder jullie wellicht nog wel kennen van Athena met het album 'Twilight Of Days') bevindt zich in dezelfde (hoge) regionen als Labyrinth frontman Roberto Tiranti.

Als de openingstrack 'Another Life' begint met een soort engelenzang, verdenk ik collega Horst er van dat hij per ongeluk een exemplaar uit zijn omvangrijke kerstliedjes verzameling naar mij heeft toegezonden. Het blijkt gelukkig maar een introotje te zijn van het razendsnelle titelnummer. Ook de daarop volgende twee nummers worden in de hoogste versnelling uitgevoerd. Ondanks het feit dat menig snelheidsrecord bij regelmaat wordt verbroken, wordt er behoorlijk strak gespeeld, en is er voldoende afwisseling binnen de nummers. Veel melodieuze stukken bezorgen de nummers voldoende herkenbaarheid, wat een cd als deze alleen maar ten goede komt. Het langzamere, dreigende 'The Haunting' is een vreemde eend in de bijt tussen alle andere snelheidsmonsters, maar is grappig genoeg wel het sterkste nummer van het album. Misschien een tip voor de volgende cd van dit Italiaanse vijftal; doseer wat meer tussen snelle en langzame stukken. Dat komt de kwaliteit van een mogelijke opvolger alleen maar ten goede. Let ook even op de afsluiter van 'Another Life', waar Shining Fury Purple's 'Highway Star' in een modern jasje giet. Concluderend is dit best een lekker plaatje, dat uitstekend geschikt is voor fans van Labyrinth, Stratovarius en Dragon Force.