Fireball Ministry - Their Rock Is Not Our Rock

Label : Century Media | Archiveer onder hardrock / aor

Frank D. : Ik heb mijn ogen gesloten als Fireball Ministry de eerste tonen van het nieuwe album 'Their Rock Is Not Our Rock' door de speakers perst. En zelfs als je het niet wist, is het zelfs voor de grootste leek duidelijk: dit is rock zoals alleen een homegrown all-American band die kan maken.

'Their Rock Is Not Our Rock' is de opvolger van het goed ontvangen 'The Second Awakening'-album uit 2003. Dat album zorgde ervoor dat de band met bands als Dio en Anthrax op tour mocht. Zowaar geen kleine zaak. Met het nieuwe album laat de band een geluid horen dat net zo simpel als aanstekelijk is. Gladjes geproduceerd rolt het volle geluid de kamer in. Een verdomd prettig stemgeluid, catchy riffs en melodieuze hooks vormen de kern van Fireball Ministry's recept voor succes. Voor een snelle en goede indruk is een rondgang langs 'It Flies Again', het Black Sabbath-achtige 'Sundown', 'Spill The Demons' en 'Rising From The Deep' aan te raden. Zoals gezegd, dit is rock zoals die in Amerika mateloos populair is. Niet moeilijk doen, recht-door-zee, middle of the road rock. Vraag is natuurlijk in hoeverre het Europees publiek dit oppikt. Aan de andere kant, als een band als Velvet Revolver het voor elkaar krijgt, dan zou deze band er eigenlijk ook geen enkel probleem mee moeten hebben.

Feit is dat voor iedereen die na een dag lang werken even zijn hoofd wil leegmaken zonder direct een bak agressie over zich te krijgen uitgestort in deze CD een zeer goed medicijn zal vinden. Rock met afgeronde kantjes, zullen we maar zeggen.