Red Harvest - New World Rage Music

Red Harvest - New World Rage Music

Label : Nocturnal Art | Archiveer onder

Evil Dr. Smith : Deze CD reissue was reeds vorige maand al besproken door onze black metal-specialist Arjan. Naar mijn idee had hij qua referenties een prima en treffende recensie geschreven, ondanks dat dit helegaar geen black metal album is en zijn straatje dus niet is. Inderdaad staan op dit opnieuw uitgebrachte tussendoortje uit 1998 (weliswaar met wat extra nummers aangevuld, maar toch een beetje een goedkope zet van Nocturnal Art) een aantal nummers dat qua supermassieve sound aan Devin Townsend (Strapping Young Lad) doet denken ('Ad Noctem'). En ook bevat het middels middenstukken in 'Move Or Be Moved' en 'Absolut Dunkel:Heit' pure opgefokte technobeats als een Atari Teenage Riot meets Prodigy (gabber, waar Arjan mee dreigde, heb ik, godzijdank, niet echt gehoord op dit schijfje). Dus waarom zal ik nu nog 'es in herhaling vallen? Chiefs orders? ;-) Deels: maar ook deel ik Arjans uiteindelijke waarde-oordeel niet. Ik bedoel: een 1 is toch wel wat aan de magere kant. Natuurlijk een kwestie van smaak, maar over smaak valt gelukkig te twisten! Mijn eerste kennismaking met deze band beviel me dus een heel stuk beter! Behoorlijk agressieve industrialmetal met soms furieus en razendsnelle black metal-neigingen zoals The Berzerker of Raism gedaan hebben (bijv. 'Final Scorn', alwaar ook Maniac van Mayhem op meebrult). Maar bovenal is het de sound die me aanspreekt: massief zoals de driehoek Devin Townsend, Fear Factory en Meshuggah of desnoods de oude platen van Fudge Tunnel en PitchShifter (zoals in het nummer 'Swallow The Sun') in een 'dolby digital 24-bit geremasterde' versie. Of zoiets…Maar al met al blijft natuurlijk wel een (goed(e)koop) tussendoortje en wacht ik vanaf nu met smart op hun nieuw uit te komen album.