Lost Horizon - Awakening The World

Lost Horizon - Awakening The World

Label : Music For Nations | Archiveer onder

Ferdi : Met veel Manowariaanse bombarie lanceert het Zweedse Lost Horizon haar debuut 'Awakening the World'. Een schijfje wat vol staat met teutoniaanse metalliederen zoals we die de laatste tijd wel meer hebben gehoord uit Duitsland en Zweden. Toch zou het zonde zijn om Lost horizon over 1 kam te scheren met heel wat andere groepen, want de cd 'Awakeing the world' laat betere metal horen dan de gemiddelde nieuwkomer De band laat acht nummers lang (plus een intro en uittro) uitgesponnen metalhymnen horen die getuigen van een goede instrumentale beheersing, een gedegen kennis van 20 jaar heavy metal en een hart van staal. Laat ik het simpel uitdrukken: deze cd is beter dan al het andere wat ik deze maand onder ogen heb gehad. Of het nou gaat om de rappe opener 'Heart of Storm', de meezinger 'Sworn in the Metal Wind', het catchy 'Denial of Fate' of de epische afsluiter 'The Kingdom of my Will', de band doet niks anders dan de ware fan zijn hart sneller kloppen. Zonder te klinken als een rip-off gebruikt de band invloeden van onder andere Priest (zang), Helloween/Gamma Ray (muziek) en Manowar (image en teksten). Huiver je bij het lezen van deze namen dan zal ook Lost Horizon je geen reet kunnen boeien. Zie je deze stijl echter nog steeds als de beste vorm van metal die bestaat dan is deze cd jou op het barbaars lijf geschreven. Het zou te ver gaan om Lost Horizon nu al bij te voegen in de heavy metal hall of fame, maar de band staat wel degelijk bij te poort te wachten, gewapend met deze uitermate prima cd. Zeg Joey DeMaio, ben je nog steeds op zoek naar een band om mee te nemen op tour? Ik geloof dat ik de perfecte band zojuist heb gevonden.