Lion's Share - Entrance

Lion's Share - Entrance

Label : Massacre | Archiveer onder

Snoep : Lion's Share… Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog nooit gehoord had. Toch is deze Zweedse band alweer toe aan het vierde album en hebben ze wel een zeer aardig CVtje wat betreft de bands waarmee ze hebben getoerd (o.a. Nevermore, Motörhead, Iced Earth, Manowar, Dio etc.). Maar goed, een mensch is is nooit te oud om te leeren. Op dit vierde plakje laat Lion's Share ons kennis maken met twee nieuwe bandleden omdat toetsenist Kay Backlund en zanger Andy Egberg wat meer tijd aan de families wilden besteden. Daarvoor in de plaats is Mats Olausson aangetrokken, jawel, die Mats die ook een aardig broodje verdient als toetsenist bij heer Malmsteen, en zanger Tony Niva, die al enige bekendheid verwierf met zijn band Niva en de glamrockband Swedish Erotica. Met Tony heeft Lion's Share mijns inziens een gouden greep gedaan, want godsamme wat een stem heeft die man zeg, hoog, zuiver, precies zoals de zang in een melodieuze heavy metal band hoort te klinken. 'Heavy Metal?' Hoor ik sommige mensen nu al denken, 'Lion's Share maakte toch progressieve metal?'. Nou ja, dat klopt, maar samen met Andy is het progressieve aspect van de muziek ook vertrokken. Niet dat de band slechter is gaan klinken, integendeel! Hij klinkt geweldig! Stuk voor stuk zijn de nummers van perfecte kwaliteit en het is dan ook moeilijk om nog een minpuntje te vinden, misschien in de simpelheid van de teksten, maar ach, wie maalt daarom. Als ik een beste nummer moet kiezen, dan zou ik 'Mystery', of wacht, 'Shotgun Messiah' is ook wel erg goed en lekker snel, eh, ik weet het niet, doe ze allemaal maar.