Destinity - Synthetic Existence

Destinity - Synthetic Existence

Label : Adipocere Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Nima : Destinity uit Lyon, Frankrijk bestaat al bijna tien jaar en heeft met grote jongens zoals Cradle Of Filth en Rotting Christ op het podium gestaan. Op deze vijfde plaat laat Destinity een mix van extreme death, black en thrash metal horen. De band is dan ook moeilijk te beschrijven met n stijl. De keyboardlijnen doen heel erg denken aan een band als Dimmu Borgir, terwijl de band door de afwisseling tussen agressieve en cleane zang de sfeer van de Deense Mercenary weet te benaderen om dan ineens ouderwetse death metal a la Grave te spelen. In de het gitaargeluid zijn ook invloeden uit de moderne thrash van Hatesphere terug te horen. Kortom een mix van heel veel verschillende stijlen waardoor deze 'Synthetic Existence' erg gevarieerd klinkt. De combinatie van keyboards, blastbeats, melodieuze gitaren en agressieve zang die Destinity ten gehore brengt mag er best wezen en de band weet in nummers zoals 'At The End', 'Ex Nihilo' en 'Deconstruction Of Times' behoorlijk te overtuigen en de nummers klinken mede door de goede productie erg heavy.

Het probleem met deze plaat is dat er te veel gebeurt in de muziek waardoor de nummers de ene oor in gaan en de ander weer uit. Zelfs na een aantal luisterbeurten blijven de nummers niet hangen. Desondanks is 'Synthetic Existence' een leuke plaat geworden die zeker een aantal mensen zal aanspreken. Naast de negen nummers bevat dit schijfje een oninteressante videoclip van het nummer 'Evilution: Devolution' opgenomen in de repetitieruimte. De band's website is overigens geheel in het Frans, wat niet zo slim is als je internationaal wilt doorbreken.