Avenger Of Blood - Complete Annihilation

Label : JCM Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Tormentor Erich : Thrash metal uit Las Vegas, wie had dat gedacht. Met 'Complete Annihilation' brengt Avenger Of Blood weer eens een keer een aardige thrash plaat uit de States. Ik zou zelfs willen zeggen: eindelijk weer eens een thrash plaat in de puurste zin van het woord. Geen death metal invloeden en geen andere toestanden, maar raakvlakken met Slayer, Kreator en Dark Angel, en dat vind ik nou leuk.

De muziek van Avenger Of Blood is vrij rauw. Men wijkt niet snel af van datgene wat de hierboven genoemde bands al eerder deden en mede door het gebruik van veel Dark Angel-achtige riffs zit de plaat niet echt vol met verrassingen, maar de kracht blijft wel behouden. Luister maar eens naar 'Bound By Torment' en 'Tyrants Of The Bloodlands'. Helaas is de productie (Maurotone Studios te Las Vegas) nogal dof. Als men hier wat meer aan had geschaafd (ook het drumgeluid is soms best blikkerig te noemen) was het beter geweest. Ook worden de invloeden op sommige momenten wel heel erg naar voren geschoven. Zo had een 'Forced To Kill' waarschijnlijk nooit bestaan als Kreator niet 'Flag Of Hate' had geschreven, en enkele Slayer riffs horen we ook nog eens terug. Maar goed, over het geheel genomen levert dit Avenger Of Blood een gedreven en redelijk interessant album af. De aandacht van de luisteraar weet men vast te houden en mede door de grauwe sfeer kan men ook spreken van een aardig agressief plaatje. Dat de band echter een enkele keer een steekje laat vallen en nog iets teveel leentjebuur heeft gespeeld wil ik hen deze keer nog vergeven, al doende leert men tenslotte. Nietwaar?