Wet Animal - Wet Animal

Wet Animal - Wet Animal

Label : Escapi | Archiveer onder stoner

Fons : De foto op mijn promo exemplaar telt slechts drie bandleden, op de website van Wet Animal is er toch echt sprake van vier bandleden. Dat zoeken we op! Wet Animal is de nieuwe band van Rick Wartell, in het dagelijkse leven gitarist van doom metal legende Trouble. Als Wartell slim is kan hij zich beter blijven toespitsen op Trouble want wat hij met Wet Animal op hun gelijknamige debuut cd laat horen is niet best. Alsof grunge rock nog altijd hoogtijdagen viert, wordt er veelvuldig gespiekt bij toenmalige iconen Soundgarden (tijdens hun 'Badmotorfinger' cd) en Alice In Chains. Zanger Shane Pasqualla doet een weinig overtuigende poging om Soundgarden's Chris Cornell te combineren met het hese stemgeluid van Alice In Chains' Layne Staley. De nummers bestaan uit gedateerde grungy hardrock riffjes, en hebben stuk voor stuk bijzonder weinig om het lijf. Dat de band wel degelijk kwaliteiten bezit laat men horen op de nummers 'Don't Put Me Down', 'Relentless' en het volledig akoestische 'Left Behind'. Nummers die iets afwijken van de platgetreden grungepaden met een ietwat sleazy geluid รก la Slash' Snakepit, een aanpak die me een stuk beter bevalt. Ook klinken de vocalen van Shane Pasqualla ineens een stuk natuurlijker, en lijkt hij bij deze nummers stukken beter in zijn vel te zitten. Op het volgende album a.u.b. meer van deze nummers zodat we in de toekomst misschien wel rekening moeten gaan houden met Wet Animal. Voorlopig moeten we het echter met deze 'Wet Animal' doen, en daarmee zal de band niet veel potten gaan breken, vrees ik.