Seven Witches - Amped

Seven Witches - Amped

Label : Regain Records | Archiveer onder heavy / power metal

Fons : Seven Witches staat al vijf albums lang garant voor een aardige pot heavy metal, maar nog niet n keer waren de Amerikanen, onder leiding van gitarist Jack Frost, in staat om een topalbum te maken. De ene keer viel simpelweg het songmateriaal tegen ('City Of Lost Souls') of was het concept veel te vaag ('Year Of The Witch'), de andere keer weer viel het album tegen vanwege de slechte zang ('Xiled To Infinity And One'). Zo is er elk album wel wat mis met onze vrienden.

Met de zang op het nieuwe Seven Witches album zit het dit keer wel goed. Op 'Amped' zingt Hades- en Watchtower zanger Alan Techio, die ook al te horen was op Jack Frost's solo cd 'Out In The Cold', die vorige maand uitkwam. Techio heeft een krachtig stemgeluid dat perfect past bij Seven Witches' muziek. Ondanks de goede zangpartijen valt deze zesde heksen plaat helaas toch weer tegen. Het songmateriaal is erg zoutloos, bovendien vrij rommelig in de uitvoering, en kan me eigenlijk nauwelijks boeien. Slechts het rustige 'Be' en afsluiter 'Widows And Orphans' zijn eigenlijk de twee enige memorabele songs op het album. Frost is een grote fan van het opnemen van covers, zo ook op 'Amped', dat met Billy Idol's 'Flesh For Fantasy' haar absolute dieptepunt beleeft. Ik vond het origineel al niks, maar wat Frost en zijn maten er van bakken is werkelijk bedroevend. 'Amped' is dus wederom niet de knaller geworden waar we op gehoopt hadden, en je begint je toch zo langzamerhand af te vragen hoeveel van dit soort albums Seven Witches nog moet uitbrengen, voordat men gaat inzien dat dit waarschijnlijk wel nooit een topband zal worden.