Battleroar - Age Of Chaos

Battleroar - Age Of Chaos

Label : Eyes Of Sound | Archiveer onder heavy / power metal

Tormentor Erich : Het Zuid Europese Black Lotus label presenteert met 'Age Of Chaos' het tweede album van deze Griekse band. En Black Lotus heeft er volgens mij wel vertrouwen in, want de selling points liegen er volgens hun niet om. Zo valt onder meer te lezen dat:
- Battleroar een legende is voor wat betreft epische metal in met name Duitsland, Griekenland en Itali.
- De enige echte Mark Shelton van het al eveneens legendarische Manilla Road op deze schijf meedoet.
- Mark Cross (ex-Helloween, ex-Metalium) heeft meegedaan als drum producer en hij heeft ook nog een stukje ingespeeld.
- Battleroar vorig jaar excellente reviews heeft ontvangen naar aanleiding van hun optredens op de Duitse Keep It True en Headbangers Open Air festivals.

"Nou ja, dat zal allemaal wel, denk ik dan altijd. Eerst maar eens horen, en dan misschien geloven. En dus begaf ik me wars van alle selling points aan een luistersessie om zo mijn eigen mening te vormen. En wat is die mening dan wel? Tja, laat ik het zo zeggen: ik vind 'Age Of Chaos' van Battleroar een album dat lekker kan meehobbelen in de grote stroom van albums die zeker niet slecht zijn en zo hun momenten hebben, maar die tevens niet helemaal overtuigen en daardoor niet tot de categorie 'goed' behoren en dus plaats ik het album bij 'een gemiddeld product'.

Het album begint met een akoestische track, en dat is verrassend. Het volgende 'Vampire Killer' is vervolgens wel elektrisch versterkt en luister lekker weg, het battle metal gevoel zwelt aan. Met 'Siegescraft' gaat dat gevoel echter weer weg, wat een slap refrein. En zo gaat het wel vaker op en neer. 'Deep Buried Faith' heeft een behoorlijk een leuke rif, maar die wordt weer te vaak herhaald. 'Calm Before The Storm' duurt te lang en is tijdens het middenstuk te langzaam en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat doe ik echter niet. Ik stop ermee en ik hoop dat mijn verhaaltje duidelijk is.