Infliction - The Silencer

Infliction - The Silencer

Label : Cruz Del Sur Music | Archiveer onder different metal

Fons : Het Italiaanse Infliction bevindt zich op deze tweede cd 'The Silencer' in een stevige identiteitscrisis. Alle subgenres binnen de metal waar tegenwoordig geld mee te verdienen valt komen op 'The Silencer' aan bod; nu metal op het commerciële 'Poisonradio', gothic op 'Nocturnal', Rammstein achtige rock op het matige 'Paperlife' en Killswitch Engaged/In Flames achtige death/thrash metal op het razende 'Sleeper'. Verder vinden we nog een intro 'Welcome', dat op Opeth lijkt, en als afsluiter (hoe verassend) een eighties pop klassieker, dit keer de Ultravox hit 'The Voice'.

Alle nummers worden redelijk goed uitgevoerd en de van Night In Gales geleende zanger Björn Gooßes beschikt over een afwisselend stemgeluid, iets dat wel nodig is op deze cd. Hij grunt, schreeuwt, zingt, en praat en doet dat alles met veel overtuiging. Binnen de muziek van Infliction is een belangrijke rol weggelegd voor keyboardspeler Jan, die met zijn hard ingemixte toetsenspel zorgt voor wat extra sfeer. Beste nummer is ongetwijfeld 'Thirtyseven', waarin alle bovengenoemde stijlen op een lekker eigenzinnige manier gecombineerd worden en er een geweldig, bijna episch aandoend nummer ontstaat. Op dit nummer laat Infliction horen dat het best op eigen benen kan staan en men het in zich heeft een eigen geluid te creëren. Hadden er meer nummers met een eigen smoelwerk als 'Thirtyseven' op het album gestaan, dan was de eindscore beduidend hoger uitgevallen dan de 73 punten die nu aan 'The Silencer' worden toebedeeld.