Kragens - Seeds Of Pain

Kragens - Seeds Of Pain

Label : Locomotive Music | Archiveer onder different metal

Ralph : Fijn is dat, ploft er weer een CD op de mat waar geen informatie bij zit. Buiten het (overigens lelijke) hoesje blijft dit album van Kragens verschoont van een biografie of verdere gegevens. Nu zijn we hier bij Lords Of Metal niet voor één gat te vangen en dus levert een 'web-onderzoekje' enig resultaat op. Kragens is een Franse band en 'Seeds Of Pain' is het tweede album. Geen van de leden heeft een indrukwekkend verleden dus daar zijn we snel klaar mee. Het album nu.

Na een keer of wat luisteren is het nog steeds moeilijk om Kragens' muziek juist te omschrijven; wat een rare band! Op 'Seeds Of Pain' hoor je net zoveel Nevermore als In Flames invloeden. Dat is niet alles want er is voldoende materiaal dat voor uitstekende power metal kan doorgaan. Opener 'Seeds Of Pain' herbergt zowel death als metal core invloeden. Je begrijpt inmiddels wel dat Kragens met 'Seeds Of Pain' een album afgeleverd heeft dat enige tijd nodig heeft om volledig tot de luisteraar door te dringen! De negen tracks op het schijfje laten overduidelijk horen dat het stuk voor stuk geweldige muzikanten zijn die we aan het werk horen. Het is ook nauwelijks te geloven dat zanger Renaud Espeche alle stijlen en partijen zelf voor zijn rekening neemt. Tue Madsen is verantwoordelijk voor de kraakheldere eindmix van het geheel en het klinkt dus weer als de spreekwoordelijke klok. Kragens maakte op mij een overweldigende indruk maar om de band echt te waarderen moet je een ware metal omnivoor zijn, als je teveel aan één stijl gehecht bent is 'Seeds Of Pain' een flinke kluif.