Carceri - Carceri

Carceri - Carceri

Label : Eigen beheer | Archiveer onder death metal / grindcore

Release type: Demo

Michiel B. : Over het Delftse Carceri had ik al veel lovende woorden gehoord en na het beluisteren van wat samples op de website van de lieden was mijn interesse flink aangewakkerd. Carceri was dan ook het extra zetje in de rug om afgelopen maand de Rotterdamse Baroeg te bezoeken en de heren aan het werk te zien in het voorprogramma van het Braziliaanse Krisiun. En na een verpletterend optreden, waarbij de heren absoluut niet onder deden voor het Braziliaanse snelheidsgeweld, wist ik niet hoe snel ik de debuutdemo van de lieden (welke overigens al in 2003 is opgenomen) moest aanschaffen.

En weer terug thuis bij het beluisteren van de vijf tracks tellende demo komt even het euforische gevoel van het optreden weer terug. Ik val maar weer meteen met de deur in huis: LABELS, WAKKER WORDEN!! Sodemieter nog eens aan toe zeg. Carceri kan zich met het grootste gemak meten met de groten der aarde binnen de death metal. De invloeden van met name Suffocation en Monstrosity (de eindriff in 'Destroy His Name' had zo op 'In Dark Purity' kunnen staan) druipen eraf maar desondanks is Carceri absoluut geen leentjebuur aan het spelen. De vijf bandleden verstaan hun vak uitstekend. Teringstrak ritmewerk van drummer Joshua en bassist Rogier laat beide gitaristen Vincent en Ivar (laatstgenoemde kan overigens een behoorlijk puik stukje soleren) boven zichzelf uitstijgen waarna zanger Kees er zijn moddervette en smerige vocalen op loslaat.

Ik heb mijn exemplaar van deze demo voor vijf euro bij de bandleden gekocht. Liefhebbers van extreme US death raad ik aan hetzelfde te doen. Van Carceri gaan we nog heel veel horen. Nu alleen nog een label wat even wil meewerken.