Hour Of Penance - Pageantry For Martyrs

Hour Of Penance - Pageantry For Martyrs

Label : Xtreem Music | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : Toen ik vorige week deze schijf voor het eerst in de auto beluisterde, blies ik daarmee de speakers aan gort. Gelukkig zat ik in een auto van het werk dus dat was minder erg, maar die volumeknop ging gelijk een spreekwoordelijke slag naar rechts na het horen van de eerste moddervette death metal tonen. 'Pageantry For Martyrs' is het tweede album van deze Italianen. 2000 jaar na het verval van het Romeinse rijk zetten zij Rome weer terug op de kaart middels een ijzersterk death metal album. Nooit gedacht dat het ooit nog goed zou komen met die Italianen. Het eerste album is mij helaas (nog) niet bekend, maar de tien dodelijke death metal nummers op 'Pageantry For Martyrs' kunnen mijn goedkeuring meer dan bovengemiddeld wegdragen; ik ben onder de indruk! Hour of Penance begeeft zich in hetzelfde straatje als bands als Gorgasm, Hate Eternal, Deeds of Flesh of het Zweedse Aeon. De nummers zijn een uitstekend voorbeeld hoe death metal anno 2005 hoort te klinken, compleet met razendsnelle blastbeats, onnavolgbare gitaarriffs op een ziekelijk technisch hoogstaand niveau. Alsof dat allemaal nog niet genoeg is klinkt de productie ook nog eens behoorlijk indrukwekkend, en dat voor een relatief onbekende studio als de 16th Cellar Studio. De muziek van Hour of Penance mag misschien niet innovatief zijn, feit is wel dat de heren het kunstje goed beheersen en een death metal schijf met ballen afleveren. 'Pageantry For Martyrs' is zonder twijffel n van de meest interessantste death metal releases van deze maand en zeker de moeite waard eens te gaan checken!