Goddess Of Desire - Awaken Pagan Gods

Goddess Of Desire - Awaken Pagan Gods

Label : Armageddon Music | Archiveer onder heavy / power metal

Nima Sadeghi : De Nederlandse krijgers van Goddess Of Desire keren terug met hun vierde schijf. We hebben maar liefst drie jaar op moeten wachten, maar het is de moeite waard geweest. Sinds de release van het laatste album is er nogal wat veranderd in de band. Zo is gitarist Grev Drake voor het eerst niet meer van de partij en heeft gitarist Lord Arydon alle gitaarpartijen voor zijn rekening genomen. Bovendien is men opnieuw van label veranderd en heeft men dit keer getekend bij het Duitse Armageddon Music.

De band wilde met dit album een mix van 'Symbol Of Triumph' en de melodieuze 'Conquerors Divine' maken en dat is precies wat 'Awaken Pagan Gods' geworden is. Wat meteen opvalt is de vette productie. Na de intro word je meteen omver geblazen met 'March To Meet', een mid-tempo nummer waar bij de nekspieren gelijk aan het werk worden gezet. Goddess heeft op dit album schijnbaar wat gas teruggenomen en zich meer geconcentreerd op het schrijven van mid-tempo nummers met een erg hoog headbang- en meezinggehalte. De Sodom en (vooral) Celtic Frost riffs vliegen voorbij als granaten (luister maar eens naar 'Bloodstained Sights' en 'Victory Is Mine') en ook bijzonder aangenaam zijn de Motrhead-invloeden in 'Nothing's Free', evenals de cleane vocalen in 'Majesty Of Metal', waardoor het album lekker gevarieerd klinkt. Hoewel de CD veel melodieuze invloeden bevat is het geenszins toegankelijk of commercieel te noemen. Concluderend kan ik zeggen dat Goddess of Desire erin geslaagd is een perfecte balans tussen melodie, snelheid en agressie te vinden. Het niveau van 'Symbol Of Triumph' wordt niet gehaald, maar dat mag de pret niet drukken. 'Awaken Pagan Gods' is gewoon n van de sterkste Goddess-platen tot nu toe, en de fans zullen absoluut niet teleurgesteld zijn.