Fleshcrawl - Soulskinner

Fleshcrawl - Soulskinner

Label : Metal Blade | Archiveer onder

Dennis : Toen vorig jaar het vijfde album "As Blood Rains From the Sky…" van de Duitse formatie Fleshcrawl via Metal Blade Records op de markt gebracht werd, werd er in diverse recensies gesuggereerd dat Fleshcrawl uit Zweden afkomstig zou zijn. Aan het geluid te horen zou je dat ook wel gaan denken, want Fleshcrawl is een slap aftreksels van Zweedse iconen als Carnage, Carbonized, Dismember, het oude Entombed. Wat ik absoluut mis bij Fleshcrawl is diepgang. De riffs zijn veel te oppervlakkig, er zitten te weinig catchy hooks in, waardoor het geheel een beetje ééntonig klinkt. Daar zijn de "echte" Zweedse Death Metallers toch een stuk vaardiger in. (Met één uitzondering, het titelnummer van de vorige CD van Fleshcrawl "As Blood Rains From the Sky" heerst wel de pan uit!) "Soulskinner" is absoluut geen slecht album, maar datgene wat Fleshcrawl hier presenteert is al eens gedaan, en bovenal, veel beter gedaan. Ook heeft Fleshcrawl consequent alle zes albums in Zweden opgenomen (o.a. in de Unisound, Abyss, Montezuma , Fredman en dit keer in de Studio Underground). Zelfs de zanger heeft een Zweedse voornaam (Sven)! Wat doen die mannen eigenlijk nog in Duitsland!? Waarom Metal Blade een band als Fleshcrawl in hun portfolio hebben is mij ook een raadsel. Metal Blade had vorig jaar veel beter Dismember kunnen tekenen, maarja, Hammerheart Records was Metalblade al voor. Al met al denk dat ik "Soulskinner" snel in de kast beland en dat ik toch liever ga wachten op het nieuwe Dismember album. In de tussentijd zet ik "Like an Everflowing Stream" nog maar eens op!