Fear My Thoughts - Hell Sweet Hell

Fear My Thoughts - Hell Sweet Hell

Label : Lifeforce Records | Archiveer onder different metal

Peter B. : Fear My Thoughts komt uit Duitsland. Info velletjes en andere media gooien met termen als 'hardcore' en 'metalcore' maar laat me je dit zeggen: dit is een metal band, of ze dat nu leuk vinden of niet. Fear My Thoughts heeft misschien zijn roots in de hard/metal core scne en dat is misschien af en toe eens te horen. Toch is de rode draad van deze band duidelijk; metal. Ik ga hier zo over verder

'Hell Sweet Hell' is de titel van deze release. De band bestaat alweer sinds 2000 en heeft al behoorlijk wat uitgebracht in de tussentijd. De band speelde ook nog eens 150 shows sinds 2003 en heeft een goede deal bij LifeForce Records die ook onderdak bieden aan bands als All That Remains, Caliban en Heaven Shall Burn. Ik vertelde je eerder al dat deze band metal speelt. Het goede van Fear My Thoughts is dat ze niet gevangen kunnen worden in een klein metal hokje. De band is hier te veelzijdig voor en dat is natuurlijk een dik vet compliment. De band klinkt agressief en thrashy en is duidelijk benvloed door melodieuze Scandinavische metal. Fear My Thoughts voegt daar echter nog een enorme dosis groove en moderne metal invloeden aan toe. Soms flirt de band zelfs met poliritmische stukjes zoals The Dillinger Escape Plan, dan spelen ze weer mooie 'dikke' refreinen met vette vocalen eroverheen en dan ontdek je synths die de band een 'Soilwork' of zelfs 'In Flames' randje geeft. De kern van de band is echter metal. De melodien, de energie, de death metal grunts, modern maar metal!

Voeg aan dit verhaal toe dat Fear My Thoughts bestaat uit uitstekende en getalenteerde muzikanten, zo solide klinkt als een bulldozer en dat ze een goede internetsite hebben met wat mp3's erop en je hebt gewoon geen excuus meer. Checken - die - handel!!!