Eden Lost - Road Of Desire

Eden Lost - Road Of Desire

Label : AOR Heaven | Archiveer onder hardrock / aor

Eddy : Eindelijk is er weer eens een band die me terug in de tijd wil nemen naar een van de beste periodes van de melodieuze rockmuziek. Ik heb het dan over de eindjaren tachtig. Vreemd genoeg handelt het zich hier nou eens niet om een Amerikaanse band maar om een Spaanse groep. Ze werden ontdekt door de man met de gouden neus voor dit soort muziek, Georg Siegl van AOR Heaven.

Eden Lost begon hun carrière in 1999 toen ze meededen aan een soort coverwedstrijd in Madrid's beroemde Ritmo & Compás club. Ze deden daar overtuigende uitvoeringen van Whitesnake's 'Give Me All Your Love' en Europe's 'Cherokee'. Daarna begon de groep naam te krijgen tijdens concerten met Mitch Malloy, Bob Catley, 91 Suite en Nexx. Op het podium probeerde de mannen van Eden Lost hun eigen composities en die werden door het publiek heel goed ontvangen. De twee originele bandleden gitaristen Javier Nieto en Jesús Laso namen onlangs met twee nieuwe leden Javier Gallego en zanger Ignacio Prieto (ex-Niagara) hun debuut 'Road To Desire' op. Met deze plaat zijn deze Spaanse gasten klaar om de melodieuze wereld te veroveren. Op het moment zijn er veel te weinig bands die de muziek van groepen zoals Firehouse, XYZ en Warrant doen herleven, Eden Lost is daarop gelukkig een antwoord. Op hun plaat staan enkele heerlijke nummers zoals 'Burn, 'If You Need… You Can Count On Me' (met te gek gitaarwerk) en 'Over The Fire'. Dit zijn echte melodieuze juweeltjes. Jammer genoeg kan de zanger niet op alle momenten de hoge uithalen uit zijn strot duwen, in de hoogste regionen gaat hij af en toe in de fout. Maar op de momenten dat hij de stemmen toepast die hij aankan herinnerd hij mij bij vlagen aan Steve Walsch van Kansas, gekruist met Terry Ilous van XYZ. Als deze zanger Ignacio zijn zaakjes op orde weet te krijgen dan voorspel ik een goede toekomst voor deze Spaanse melodieuze rockband.