Obituary - Frozen In Time

Obituary - Frozen In Time

Label : Roadrunner Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : Florida's meest heavy death metal Obituary is weer helemaal terug van weggeweest. Vorig jaar tourde de band al door Europa en speelde voor veel uitverkochte zalen. De fans zijn Obituary nog niet vergeten en hebben de band overal met open armen ontvangen, wat een extra stimulans voor de band was om weer samen nummers te gaan schrijven. "Frozen In Time is het resultaat van de hernieuwde samenwerking van de heren John en Donald Tardy, Frank Watkins, Trevor Peres en Allen West, die geen betere titel voor deze comeback plaat hadden kunnen bedenken. Als je de nieuwe plaat hoort is het net alsof de tijd werkelijk heeft stilgestaan en Obituary nooit een pauze heeft genomen. "Frozen In Time klinkt weer heel typisch als. Obituary. "Florida's heaviest hebben voor dit album tien ontzettende heavy nummers opgenomen, die zonder twijfel elke Obituary fan zullen aanspreken. En wat misschien nog wel het gaafste aan deze plaat is, is om de grootste brulboei van de hele death metal scene weer eens op een paar nieuwe nummers te horen. De ultieme zang van John Tardy gaat nog altijd door merg en been, wat een unieke strot heeft die gast! Obituary laat echter niet veel vernieuwend materiaal horen en houdt het bij de bekende en o zo succesvolle formule. Qua stijl is dit album dan ook het beste te plaatsen tussen de albums "The End Complete en "World Demise. "Frozen In Time werd opgenomen in de legendarische Morrisound Studios met Scott Burns achter de knoppen en met Mark Prator in zijn Tampa Pro Tools studio. Het zal dan ook niet verbazen dat er een lekker vet geluid uit de speakers komt knallen. Obituary is definitief terug en staan er sterker als ooit voor. Mis deze band niet op de komende festivals!