Born Loco - Fueled By Despise

Born Loco - Fueled By Despise

Label : Eigen beheer | Archiveer onder nu metal

Release type: Mini-CD

Jordy : Meer dan anderhalf jaar geleden vond mijn eerste aanraking met Born Loco plaats, door middel van de demo 'Revolution In Reverse'. Met gemengde gevoelens ontving ik dat schijfje. Muzikaal niet eens zo heel slecht, maar wat raps betreft zeer matig en met af en toe zeer slappe en achterhaalde drums. Dat was toen. Nu heeft de band een mini-album klaar onder de titel 'Fueled By Despise'. We zijn alweer enkele jaren verder en de band zou zich wel eens flink ontwikkeld kunnen hebben.

Maar dat blijkt uiteindelijk een beetje tegen te vallen. Eens te meer zijn de vocalen de zogenaamde zwakste schakel bij Born Loco. De raps op zichzelf 'flowen' (om maar eens een rapterm te gebruiken) amper tot niet en de keren dat er gezongen wordt is het eerder irriterend dan overtuigend. Heel jammer, want hierdoor sneeuwen de vocalen de muziek zelf onder, terwijl dat niet eens zo'n slecht onderdeel is van Born Loco. Een ander minpunt is dat de productie van dit mini-album wel heel matig is. Het geluid klinkt heel bedompen en de vocalen zijn veel te hard in vergelijking met de muziek zelf. De productie is onder handen genomen door ene Robert Verkerk. Ik ga deze beste man natuurlijk niet veroordelen zonder meer werk van hem te hebben gehoord, maar hij heeft hier zeker matig werk afgeleverd.

'Fueled By Despise' is mijns inziens geen vooruitgang ten opzichte van 'Revolution In Reverse'. Het klinkt allemaal maar heel matig en het beluisteren van deze vier nummers begint al snel te vervelen, mede door het halve werk dat op productioneel vlak is geleverd. Eens te meer ben ik verre van overtuigd door Born Loco.