Enuff Znuff - ?

Enuff Znuff - ?

Label : Frontiers Records | Archiveer onder hardrock / aor

Christ : Wat we hier hebben is een vraagteken en een peace teken. Door het vraagteken ga je je afvragen waar het peace-teken voor staat, maar zoals velen van ons weten kan dat maar één band zijn: Enuff Z'Nuff. De beheerders van alle dingen die maar Beatles-achtig klinken hebben de hardrock wereld verdeeld in liefhebbers en haters. Ik val in de categorie die er van houd. Dat is niet zo vreemd, want ik ben zelf ook een grote fan van de band Venice en het geluid van deze twee verschilt niet zoveel, alleen lijkt de stijl van Venice wat meer op dat van Crosby, Stills & Nash.

Dit is het laatste album waaraan Derek Frigo heeft meegewerkt, hij is enige tijd geleden overleden. Rust in vrede, man. Voor degene die deze band nog nooit gehoord heeft: stel je de Beatles voor met wat lichte riff gitaarwerk en een aantal geweldige gitaar solo's. De album opener 'Gorgeous' is een nummer dat je op een verzamel cd moet zetten en mee moet nemen in je auto als je op vakantie gaat naar de zon. Een lekker upbeat en vrolijk nummer dat zeker een van de beste nummers is van deze cd. Vreemd genoeg zijn er niet veel nummers die er echt uitspringen, behalve de openingstrack en het nummer 'Hang On For Life'. De rest is wel van hoge kwaliteit maar zijn niet echt gedenkwaardig, op de misplaatste cover van Queen's 'Stone Cold Crazy' na. Na al deze jaren gaan alle Enuff Z'Nuff cd's hetzelfde klinken, maar aan de andere kant zouden de diehard fans het niet anders willen. Voor mij is het echter: genoeg is genoeg.