- Reckless Tide won de Metal Battle op Wacken 2004 en scoorde zo hun platendeal.
- Dit debuut werd opgenomen in de Absurd Studio te Hamburg met producent Schrody die we kennen van zijn werk met Dark Age en Warpath.
- Het album werd in de Stage One Studio te Berlijn gemasterd door Andy Classen die we kennen van Occult, Tankard, Apocalyptische Reiter enz.
- Riffmeister Jeff Waters (Annihilator) verzorgt een gastoptreden
- The Goddess of all female thrasher Sabina Classen (Holy Moses) is ook van de partij.

Maar goed, zoals al vaker gezegd valt of staat alles met de muziek. En ook hier moet ik toegeven dat men met 'Repent Or Seal Your Fate' goede papieren in handen heeft.
Reckless Tide speelt thrash metal die lekker in het gehoor ligt. Men maakt gebruik van twee soorten vocalen. Aan de ene kant is daar de hardcore-achtige zware stem, en aan de andere kant is daar de hogere metal stem, en die maakt het verschil. Deze stem doet mij heel in de verte denken aan die geweldige strot van Mike Howe. (Voor de onwetenden onder ons: gaat heen en luistert naar het prima album 'Blessing In Disguise' van Metal Church uit 1989). Gemakshalve wil ik Reckless Tide dan ook wel omschrijven als metal tussen Metal Church en de laatste Arch Enemy in. Luistert maar eens naar de tracks 'Self Destruct', 'The Hunt' en 'Damned For Now And Nevermore'. Snellere tracks zoals 'Death Train' worden goed afgewisseld met langzamer materiaal zoals 'To Die For Creativity'. Dat Duitsers toch humor kunnen hebben bewijzen deze jonge heren plus dame op 'Lebende Organverplantzung': vingerknipjes, klassieke zang, harde metal en een stukje "Row, Row, Row Your Boat” in èèn. Goed gedaan. Mocht je nieuwsgierig zijn geworden naar een potje vette metal, zet dan 'Demons And Dictators' maar op. Wedden dat je verder luistert?