Edguy - Hall Of Flames

Edguy - Hall Of Flames

Label : AFM Records | Archiveer onder heavy / power metal

Horst : De Edguy fans zullen ongetwijfeld wel weten dat de band een tijdje geleden is verkast van het kleinschalige AFM naar de grote mannen van Nuclear Blast. Nu schrijft een hele oude traditie in de platenwereld voor dat het oude label nog even een verzamel album van hun oude werknemer uitbrengt, het liefst natuurlijk rond commercieel interessante tijden als de feestdagen. Gewoon een kwestie van even opletten dat je je rechten behoudt over het oude materiaal en klaar is Kees.

Aan de andere kant, je kan uitbrengen wat je wilt, maar de potentiële kopers (U en ik) moeten er natuurlijk wel wat aan hebben. Alleen maar ouwe meuk die iedere fan al reeds in de kast heeft staan uitbrengen in een nieuwe verpakking werkt natuurlijk niet. Neen, hier horen bonustracks bij, en een boekje vol liner-notes, en het liefst ook nog wat video beelden. En wat denkt U? AFM had van alles genoeg in huis om er een dubbel CD mee te vullen. Maar is het interessant genoeg?

Ik denk het wel, zeker voor de Edguy fans die niet beschikken over een übergevulde portemonnee. Disc 2 is namelijk gevuld met allerlei leuke Japanse bonustracks, live nummers en b-kantjes die voorheen op allerlei ander moeilijk te krijgen releases waren uitgebracht (met als mijn persoonlijke favorieten de live uitvoering van 'Avantasia' en hun hilarische bewerking van het antieke deuntje 'La Marche Des Gendarmes'). De goed afgevulde Edguy liefhebber die echter zat te wachten op zaken als studio rehearsals, acoustic versions, demo's en weet ik veel artiesten tegenwoordig allemaal in de kluis hebben liggen komen er bekaaider van af. De enige reden tot aanschaf zal zijn dat er een nieuwe verpakking om de bekende dingen heen zit. Maar dat is voor verzamelaars meestal geen beletsel om tot aanschaf over te gaan natuurlijk. Over disc 1 kan ik kort zijn. Deze bevat allemaal nummers van de eerste vijf Edguy albums, waar verder niks aan veranderd is. U komt er verder zelf wel uit, nietwaar?

Tracklist CD 1:

1. Tears Of A Mandrake
2. Jerusalem