Entombed - Unreal Estate

Entombed - Unreal Estate

Label : Threeman Recordings | Archiveer onder death metal / grindcore

Peter B. : Entombed en ballet? Entombed vergrijpt zich aan ballet danseressen? Entombed leden gaan op ballet les? Niets van dit alles. Wat ik je ga vertellen gaat je schokken of zal je laten glimlachen maar verder lezen zul je zeker. Ik hou het in elk geval op ballet en Entombed.

What the fuck is dit? Dat moet Jorgen van Entombed ook gedacht hebben toen hij ergens in 2002 een mailtje las van twee choreografen die wilden samenwerken met Entombed. Deze mensen wilden een dure en complete uitvoering gaan doen van de Royal Swedish Ballet op de muziek van Entombed en dan ook nog eens uitgevoerd in het Royal Opera House in Stockholm. "Yeah right, dachten de jongens van Entombed en ze zeiden ja tegen het plan, zonder eigenlijk te weten wat precies de bedoeling zou zijn. Uiteindelijk is volgens Entombed is deze beslissing een van de beste geweest in de geschiedenis van de band.

Om een lang verhaal even kort te maken; Entombed heeft gespeeld in het Royal Opera House van Stockholm, samen met het ballet. Het was een uitverkochte show, de band (en het ballet) kreeg een staande ovatie en natuurlijk is dit alles opgenomen. Deze opnames staan nu op deze cd, "Unreal Estate genaamd. Ik hoor je denken. Deze shit wil je uitgebracht zien op DVD. Ik ben het helemaal met je eens. Er zijn gelukkig plannen in deze richting maar tot de dag dat ik deze DVD krijg toegestuurd om deze te bespreken voor Lords Of Metal houd ik het bij deze zeer aangename live registratie welke een must is voor de echte Entombed fan. De show bevat vooral nummers van 'Uprising en 'Morning Star', maar natuurlijk is "Left Hand Path ook van de partij.

Beslis zelf maar of je budget het toelaat om deze cd aan te schaffen of dat je wacht op de DVD. Het enige wat ik er nog over wil en kan zeggen is dat deze live-cd supervet klinkt!