Inner Surge - Matrika

Inner Surge - Matrika

Label : Eigen beheer | Archiveer onder nu metal

Jordy : Als je opgroeit Canada is het moeilijk voor te stellen dat je daar een creatieve geest van krijgt. Canada staat immers bekend als een land waar je niet meer tegenkomt dan een paar rondhuppelende elanden, uitgestrekte en dodelijk saaie landschappen en meer sneeuw dan goed is voor een gemiddeld persoon. Dan moge het een wonder heten dat je in zo'n omgeving ook maar enige vorm van inspiratie weet te krijgen.

Toch is het Inner Surge, afkomstig uit Calgary, gelukt om met 'Matrika' een album te maken dat juist zo bol staat van de verschillende muzikale vormen en stijlen dat daar zonder twijfel heel wat impulsen voor nodig zijn geweest. Op dit tweede zelfgefinancierde album van de band is het gelukt om verschillende muziekstijlen tot een pakkend geheel om te vormen. Van pure metal en punk, tot meer hoogdravende jazzinvloeden en bij vlagen progressieve uithalen: 'Matrika' heeft het. Ook de gespannen sfeer die het album uitdraagt zorgt ervoor dat de luisteraar twaalf tracks lang geboeid blijft luisteren. En dat is een niet te onderschatten prestatie, want veel bands weten leuke nummers te schrijven, maar geen van begin tot eind boeiende plaat uit te brengen.

Inner Surge is er dus wel in geslaagd om voor de volle 100 procent te boeien en je mee te slepen in een bizar muzikaal wereldje, waar werkelijk iedere muzikale vorm tot de mogelijkheden behoort. Zowel de metalfans als de punkfans of Tool-liefhebbers kunnen hun ei kwijt bij 'Matrika'. Zelfs de sympathisanten van voormalig Rage Against The Machine-voorman Zack de la Rocha moeten dit album kunnen waarderen, vanwege de politieke inhoud. En wat nog het leukste is Op de website van de band kan je 'm in zijn totaliteit downloaden! Zeker doen!