Anthrax - The Greater Of Two Evils

Anthrax - The Greater Of Two Evils

Label : Nuclear Blast | Archiveer onder speed / thrash metal

Richard V. : Al jaren krijgen Scott Ian en Charlie Benante verzoeken van fans om de krakers uit de beginjaren opnieuw op te nemen met zanger John Bush. Dit jaar hebben ze gehoor gegeven aan die smeekbedes en doken ze twee dagen de studio in om 13 klassiekers vast te leggen. Het resultaat is "The Greater Of Two Evils, een album dat werkelijk uit zijn voegen barst van de energie. Fans hebben via polls op het Internet hun favoriete tracks gekozen en dat is terug te zien aan de tracklisting. Naast hits als "Caught In A Mosh, "Indians, "Madhouse en "I Am The Law staan er ook tracks als "Metal Thrashing Mad en "Keep It In The Family op.

De verschillen met de originele versies zijn de ene keer groter dan de andere. Muzikaal zijn alleen de nummers van het debuut "Deathrider, "Panic en "Metal Thrashing Mad echt anders. Vocaal zijn alle nummers erop vooruit gegaan omdat Bush' stem nu eenmaal beter bij de muziek past dan de hogere stem van Belladonna en net iets ruiger is dan Neil Turbin. Gitarist Rob Caggiano speelt menig solo anders dan zijn voorganger Danny Spitz en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Spitz over net iets meer vingervaardigheid beschikt dan Caggiano. De vette uitvoeringen vergoeden echter veel, zo niet alles. De grootste kracht van de band is tevens de grootste zwakte. Anthrax is energiek. Zo energiek dat er nergens een rustpunt op deze cd staat. Dat maakt het beluisteren van de volle 73 minuten achter elkaar een ware uitputtingsslag. Een nummer in de stijl van "Black Lodge had voor de broodnodige variatie kunnen zorgen. Desalniettemin is "The Greater Of Two Evils een geslaagd product, niet zo goed als Testament's re-recordings, maar wel een welkome verfrissing van het repertoire.