KoRN - Greatest Hits Vol. 1

KoRN - Greatest Hits Vol. 1

Label : Sony Music Entertainment | Archiveer onder nu metal

Jill : Als je al zo'n twaalf jaar bestaat en zes albums gemaakt hebt met de nodige top 40 hits, dan wordt het toch tijd voor een 'Greatest Hits' album, en dat dachten de heren van KoRN waarschijnlijk ook. Zie hier hun versie van dit fenomeen. Hoewel je zou verwachten dat er alleen maar bekende nummers op zouden staan, heeft KoRN toch de moeite gedaan om twee nieuwe nummers (covers van Cameo's 'Word Up' en Pink Floyd's 'The Wall part I, II en III') en een remix versie van 'Freak On A Leas'h (door Dante Ross) toe te voegen aan alle reeds bekende nummers.

Cameo's 'Word Up' is een uitstekende keuze voor KoRN om te coveren gezien het feit dat het stemgeluid, wat kenmerkend is voor dat nummer, wel besteed is aan zanger Jon Davis. Het doet dan ook zeker geen afbraak aan het origineel, wat toch een beetje een klassieker van de jaren '80 is. Aan sommige nummers echter moet je gewoon niet komen, zoals 'The Wall' van Pink Floyd, wat een kunststukje an sich is. Hoewel de mannen van KoRN een goede poging doen en op zich de cover niet vervelend klinkt, krijg je toch een beetje heimwee naar de originele, Britse versie. Verder is er aandacht besteed aan het feit dat er echte 'Greatest Hits' op staan, en niet een verzameling van B-sides. Maar gezien het feit dat dit Vol. 1 is, kan het er misschien nog aanomen. Alle meezingers staan erop, zoals 'Right Now' (van het album 'Take A Look In The Mirror' en de soundtrack van Tomb Raider part II), maar ook 'Make Me Bad', 'Falling Away From Me', 'Freak On A Leash', 'A.D.I.D.A.S.' en nog vele andere.

Het is een heel leuk album voor mensen die KoRN wel grappig vinden van de hits, maar geen groot fan zijn van de rest van hun werk. Voor de fans die alles al hebben is de schijf alleen interessant vanwege het bonusmateriaal. Een leuk hebbedingetje dus voor de nu-metal liefhebber.