Kittie - Until The End

Kittie - Until The End

Label : | Archiveer onder nu metal

Jordy : Kittie is het product van een aantal meiden die eind vorige eeuw besloten om letterlijk en figuurlijk eens hun bek open te trekken. Een volledig vrouwelijke band werd gevormd en de rest van het verhaal is bekend: De albums 'Spit' en 'Oracle' hebben samen wereldwijd bijna een miljoen exemplaren verkocht en is Kittie ontsproten tot n van d symbolen van vrouwen met ballen.

Inmiddels is het kwartet alweer toe aan een derde album, die inmiddels alweer overal verkrijgbaar is. 'Until The End' is een elf tracks tellende nieuwe release geworden waarmee de draad van de vorige albums weer wordt opgepakt. Eens te meer is het een release geworden vol met frustraties en de mannelijke grunts van de (zo lijkt het haast) testosteron slikkende zangeres.

Niets dan respect natuurlijk voor hetgeen deze dames inmiddels al bereikt hebben, want er zijn niet veel bands die zulke grootse prestaties neerzetten. Maar toch lijkt Kittie haar kruit grotendeels te hebben verschoten. Vernieuwingen zijn amper te bespeuren op 'Until The End' en een vocale remix van de single 'Into The Darkness' als laatste nummer op dit album getuigt ook al niet van al teveel inzet wat betreft het schrijven van nieuw materiaal. Daarnaast klikt het gros van de nummers op dit album hetzelfde, wat het luisterplezier absoluut geen goed doet.

Kittie heeft al lang en breed bewezen een sterke rockband te zijn en niet zomaar een stel boze dametjes. Maar met 'Until The End' weet de band zichzelf niet te verbeteren en zorgt de gebrekkige variatie voor een vrij oninteressant album. Waarschijnlijk zullen de fans deze herhalingsoefening wel waarderen, maar ik kan er niet zo veel mee.