Elis - Dark Clouds In A Perfect Sky

Elis - Dark Clouds In A Perfect Sky

Label : Napalm Records | Archiveer onder gothic metal

Vera : Een band uit Liechtenstein kom je niet elke dag tegen. Toch timmert Elis daar al sinds 2001 aan de weg, aanvankelijk onder de naam Erben Der Schpfung. Later namen ze de naam aan van hun eerste single. Het was al een reden om me te verheugen in het feit dat Alexander Krull (bekend van Atrocity en Leaves' Eyes) manager en producer van Elis is. Dit waarborgt het volvette geluid van de Mastersound Studio als we naar dit tweede album van Elis luisteren.

Elis heeft als frontvrouw Sabine Duenser en haar vocalen beheersen de bombastische maar toegankelijke gothic metal die de groep maakt. Opener 'Der Letzte Tag' wisselt gesproken teksten af met engelenzang, stevig geruggensteund door heavy gitaren en kamerbrede toetsenpartijen. Een videoclip voor dit nummer zal de release begeleiden. Elis is muzikaal steviger uitgevallen dan ik verwachtte en daar ben ik blij om. Nummers als 'Lost Soul' en 'Die Zeit' hebben naast de lieflijke vrouwelijke vocalen ook de nodige punch om de liefhebbers van het hardere genre te bekoren. In 'Heart In Chains' komt zelfs een incidentele grunt. En van mijn favoriete nummers dat lekker knalt.

Romantische zielen komen aan hun trekken met de sirenenzang en majestueus voortschrijdende ritmes in 'Perfect Love'. Ook 'Black Angel' en 'Rebirth' hebben een eerder romantische inslag, zodat 'Dark Clouds In A Perfect Sky' me nogal eens aan 'Lovelorn' van Leaves' Eyes doet denken. Verder ben ik verslingerd aan de prachtige gitaarsolo in 'Devil Inside You' en komt de band verrassend uit de hoek met elektronisch vervormde stemmen in 'Are You Missing Me'. Vanaf oktober zal de band doorheen Europa toeren samen met Atrocity, Leaves' Eyes en Battlelore. Door de stevige begeleiding zeker een aanrader in het gothic genre.