Chastain - In An Outrage

Chastain - In An Outrage

Label : Massacre | Archiveer onder heavy / power metal

Ralph : David T. Chastain mag inmiddels een oude rot in het vak worden genoemd. De gitarist wordt door velen in een adem genoemd met gitaarhelden als Marty Friedman, Jason Becker Malmsteen en Ritchie Kotzen, maar heeft altijd zijn eigen pad gekozen en eigenlijk nooit commercile soloplaten uitgebracht. Naast allerlei projecten is "In An Outrage de achtste langspeler onder de naam Chastain.

De line up is - ik zou bijna zeggen uiteraard - wel weer aangepast, en naast David zelf vinden we onder andere de ex-Vicious Rumors leden Larry Howe (drums) en Dave Starr (bas) in de gelederen. Zangeres Kate French was er op de vorige schijf ook al bij, en laat nu opnieuw horen een zangeres van formaat te zijn. Iedereen die zijn vingers aflikte bij de albums waar zangeres Leather vertegenwoordigd was, zal een tevreden mens zijn na het horen van Kate, en dat zegt voldoende. Muzikaal heeft Chastain geen concessie gedaan. "In An Outrage zet een traditie voort waarin muzikaal vakmanschap bescheiden worden getaleerd binnen de kaders van uitstekende metal songs, waarin vele invloeden moeiteloos worden gecombineerd. De hoofdrolspeler in het stuk, Chastain zelf, vertolkt het personage van 'gitaarmeester' vlekkeloos en wordt daarbij door de andere acteurs tot nog betere prestaties gebracht. Geweldige riffs en de strakke ritmesectie creren een ideale basis voor French om zich vocaal op uit te leven.

Van sommige artiesten wil je nu eenmaal graag dat alles bij het oude blijft en dat ze niet te veel aan het experimenteren gaan, dus niet zaniken over platgetreden paden. Chastain doet met "In An Outrage precies wat hij moet doen; een Chastain plaat maken.