Insision - Revealed And Worshipped

Insision - Revealed And Worshipped

Label : Earache | Archiveer onder death metal / grindcore

Evil Dr. Smith : Als je deze plaat voor de eerste keer opzet zal je eerste gedachte zijn: "Godverdomme, wat is dit een brute shit! Bloedagressieve Morbid Angel-riffs worden met de gejaagdheid van het latere Napalm Death-werk regelmatig op Nasum-achtige snelheid er doorheen geraasd, waarbij het vette geluid (superproductie van Nasummer Mieszko) nu eens niet de instrumenten laat ondersneeuwen in een dikke brij ondefinieerbare hoop stront. Ik was dan ook bijzonder in m'n nopjes over dit album en wilde al de nodige superlatieven bij elkaar gaan verzamelen om ze in Insision's Zweedse poepgaatje te proppen, tot ik tot het inzicht kwam dat er iets was waar ik wat minder gelukkig mee ben. Nu jakkert de band zich imponerend door het materiaal heen - complex en ondanks het gemiddeld behoorlijk hoge tempo toch enorm afwisselend en retestrak - maar ik werd een beetje moe van de eenzijdige putluchtgrunt van Carl Birath (Azatoth). Voor mensen die kicken op een Cannibal Corpse-achtige rochel maakt dat deze band een ideale mix tussen bijvoorbeeld Cannibal Corpse, Morbid Angel en Regurgitate, maar ik miste op een gegeven moment vocale afwisseling. Slechts een sporadische grintkrijs of gedubbelde grunt kwam langs, maar verder was het een langgerekte, vormloze boer. Het ontbreken van voldoende variatie in vocale diarree kost de band punten, alhoewel ze met de opgefokte en venijnig enthousiaste performance er toch een lovenswaardig aantal punten uit weten te slepen. Want een portie imponerend brute shit blijft het!