Anthrax - Music Of Mass Destruction

Anthrax - Music Of Mass Destruction

Label : Nuclear Blast | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: DVD/Video

Ferdi : Fans van de latere Anthrax, met zanger John Bush op zang, hebben ruim een decennium moeten wachten op deze release: een live-release met eerdergenoemde zanger achter de microfoon. Het vorige live-album van Anthrax ("The Island Years) stamt alweer uit 1991. Als we die naast deze release leggen, horen we hoeveel Anthrax in de afgelopen jaren is gegroeid: de band klinkt tegenwoordig strakker, hechter, en: duidelijker gedefinieerd. Anthrax is niet meer de thrashband van weleer, compleet met hiphop- en hardcoreelementen en Beavis & Butthead-humor. Anthrax is anno 2004 een volwassen heavy metalband met veel melodie en een voorliefde voor Amerikaanse cultstrips, die in Europa niemand een woord zal zeggen.

Deze live-dvd en cd is een fraai document van een geslaagde metalavond in Chicago. De groep speelt een afwissellende setlist voor een uitzinnig publiek, welke elk nummer woord voor woord meezingt. De cameravoering is adequaat (maar fantasieloos), het 5.1 geluid is moddervet. Als extra's zien we dronken bandleden, een uitgebreid interview met striptekenaar/coverartiest Alex Ross en twee nummers waarbij de gebruiker met de camera mag klooien. De nummers zijn afkomstig uit alle stadia van Anthrax' levensloop, al is het een gemiste kans dat de nummers van de plaat 'Stomp 442', wellicht de beste Anthrax-schijf uit de jaren negentig, schitteren door afwezigheid.

'Music Of Mass Destruction' is een indrukwekkende release van een band die na ruim twintig jaar nog steeds kan concurreren met de besten. Niet de allerbeste muziek-dvd ooit, maar een onmisbare release voor fans van Anthrax-nieuwe-stijl.

Tracklist DVD:

1. What Doesn't Die
2. Got The Time