God Among Insects - World Wide Death

God Among Insects - World Wide Death

Label : Threeman Recordings | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : Het begint er echt op te lijken dat old school death metal de trend van nu is. Hier hebben we nog zo'n all star old school death metal project uit het land van Knckerbrd en Kttbullar. Zanger Emperor Magus Caligula (Dark Funeral), gitarist Lord K - a.k.a. Kenth Philipson - (The Project Hate), bassist Tomas Elofsson (Sanctification) en drummer Tobias Gustafsson (Vomitory) kwamen eerder dit jaar samen om God Among Insects te vormen. Het eerste wat ze deden, hun gitaren heel laaaaaaag stemmen, om een zo zwaar mogelijk geluid te creren. Daarna schreven ze wat nummers en namen die vervolgens binnen vier dagen in de Abyss studio op, samen met de man achter de knoppen, Tommy Tgtgren.

Het resultaat mag er wezen, "World Wide Death is een heftig plaatje! Het geluid van God Among insects is niet zo makkelijk te definiren, maar als het dan toch zou moeten zou ik zeggen een kruising tussen de oude Hypocrisy en Massacre, heftig de beftig! De grunts van Caligula zijn wel wat anders dan we van hem gewend zijn van zijn Hypocrisy tijdperk. Ze klinken anders, misschien komt dat wel doordat ze anders ingemixt zijn, minder op de voorgrond staan, maar dat maakt ze niet minder ziek. De negen nummers op "World Wide Death zijn lekker bruut, en daarnaast catchy, waardoor dit album lekker in het gehoor ligt. Het artwork van de CD wordt in Duitsland gecensureerd, wat op zich positief voor een band als God Among Insects kan uitpakken. Immers, dankzij deze "negatieve publiciteit worden zij in n adem genoemd met lotgenoten als Cannibal Corpse. "World Wide Death is vanaf zes september verkrijgbaar, zorg dat je deze release gaat uitchecken!