Annihilator - The Best Of

Annihilator - The Best Of

Label : Roadrunner Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Ralph : Laat ik beginnen te zeggen dat een dergelijke titel ("Best Of) in dit geval een verraderlijke is. Annihilator maakte inmiddels dertien albums en de zeventien nummers die deze CD vullen zijn allemaal afkomstig van albums tussen 1989 en 1996. De Roadrunner periode dus. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat dit de meest invloedrijke periode van de band is geweest, maar een "Best Of album is wat mij betreft een carrire overzicht, en geen periode overzicht.

Welnu, terug dus naar de periode dat Annihilator in een adem werd genoemd met Metallica en Megadeth. Voor de sympathieke Canadees Jeff Waters en zijn - constant wisselende - gevolg liep het toch iets anders dan voor eerder genoemde acts. Het debuut "Alice In Hell sloeg in als een bom en heeft inmiddels een cult status bereikt. "Crystal Ann, "Allison Hell, "W.T.Y.D., "Wicked Mystic en "Word Salad zijn allen afkomstig van dat album. Maar goed, wie heeft dat album nou niet? Je vind vier nummers van "Never Never Land ("The Fun Palace, "Road To Ruin, "Stonewall en het titelnummer). Het derde, en laatste, studio album voor Roadrunner was "Set The World On Fire, waarmee vooral op commercieel succes werd gemikt destijds met de ballad "Phoenix Rising. Naast die mierzoete track heeft de verzamelaar verder "Set The World On Fire, "No Zone en "Brain Dance van dat album meegekregen.

Als opvulling vind je nog twee nummers van "Bag Of Tricks ("Phantasmagoria en "Human Insecticide) en "I Am In Command in de live uitvoering zoals die terug te vinden is op het uitstekende album "In Command Live uit 1996.

Belangrijkste conclusie is dat Coburn Pharr ("Never Neverland) de beste zanger was en nooit weg had moeten gaan, maar daar koop je niets voor. Verder vind ik deze release een beetje overbodig nadat er een maand of wat geleden nog een prettig geprijsde dubbel CD is uitgekomen, waarmee je in een klap in bezit komt van de eerste twee albums. Maak uw keus zou ik zeggen.