Shark Frenzy - Shark Frenzy

Shark Frenzy - Shark Frenzy

Label : Sanctuary Records | Archiveer onder hardrock / aor

Ferdi : Voordat gitarist Richie Sambora in 1983 bij de band Bon Jovi kwam spelen, jamde hij met meerdere bands in de New Jersey-regio. Eén van die bands waarmee hij jamde was Shark Frenzy, de band waarin ene Bruce Foster (zang, toetsen, gitaar) met de scepter zwaaide. Een jamsessie in een bar in Jersey liep uit op een uitnodiging aan het adres van Sambora, om zich permanent bij de band te voegen. Het bracht de toen 18-jarige gitarist in nog meer bars en - voor het eerst in zijn leven - in de opnamestudio.

De opnames die de band Shark Frenzy destijds maakte, zijn nu door Bruce Foster opgepoetst en door Sanctuary uitgebracht. Het resultaat is een album wat essentieel is voor alle fans van Bon Jovi. Shark Frenzy maakte namelijk aanstekelijke jaren zeventig hardrock die klinkt als een kruising tussen Meat Loaf (Jim Steinman) en Aersosmith. Recht-toe-recht-aan hardrock met een vette knipoog naar de blues. Ondanks hun leeftijd zijn nummers als 'Come Saturday Night' 'The One With Angel Eyes' en 'Southern Belle' (met Sambora op zang) de moeite van het aanhoren waard - het voornaamste kenmerk van écht goede muziek.

Na het uiteenvallen van Shark Frenzy gingen de twee gitaristen elk hun eigen weg. Richie Sambora voegde zich bij Bon Jovi en verkocht honderd miljoen albums. Bruce Foster begon een carrière als sessiemuzikant en speelde als toetsenist op platen van Guns 'n' Roses, Kiss en Status Quo. Hij zou nog meerdere malen samen werken met zijn oude bandlid: als co-schrijver was hij verantwoordelijk voor twee het nummer 'One Light Burning' op Sambora's soloplaat uit 1991. Samen pende het duo ook het nummer 'Trail Of Broken Hearts' voor Sambora's toenmalige eega, de popdiva Cher.