Reverend Bizarre - Slice Of Doom

Reverend Bizarre - Slice Of Doom

Label : PsycheDOOMelic records | Archiveer onder doom metal

Erik : "This is the definitive edition of Reverend Bizarre's demo "Slice Of Doom”, including all the original artwork and five bonus tracks. If you laothe roughly produced old school doom metal this one is definately not for you!”

Prachtig vermeld op de achterkant en het opent dus al de aanval namens old school doom. Tja, het wordt een beetje eenzijdig, maar alles wat Reverend Bizarre uitbrengt is iets om van te genieten. Althans, zij het enkel op momenten waar je je eenzaam, neerslachtig, alleen, suicidaal en verlaten voelt. Ik had hier haast PsycheDOOMelic Records ingevuld in plaats van RB, maar dat had ook gepast. Wat dit label in de laatste twee jaar heeft gedaan voor doom metal is echt werelds. Zoals vermeld zijn er vijf bonustracks, laat ik daar eens mee beginnen. Eindelijk heb ik nu een CD versie van "Doom Over The World” in mijn handen! De overige vier tracks zijn afkomstig van rehearsal tapes en compilatie CD's, en maken van deze CD een must have omdat de meeste CD's waarop deze nummers staan erg moeilijk te verkrijgen zijn. De demo bevat eigenlijk drie nummers maar is ooit verschenen in twee versies met beide andere intro's en outro's. Laat er nu op deze CD versie beide intro's staan en een outro. Voor wie RB nog niet kent, leest U mijn eerdere recensies maar, en hoewel het geluid daadwerkelijk erg rauw en verjaard klinkt, past het eigenlijk wel weer bij (toen nog jonge) Reverend Bizarre. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat het latere werk me meer bevalt, maar voor completisten als ik is deze CD een absolute aanrader! En, alle originele artwork - waar ik eigenlijk niet over te spreken ben als zijnde een fervente stripliefhebber en quasi kunstliefhebber - zit in het uitgebreide booklet. "Doom What Thou Wilt, Shall Be The Whole Of The Law”