Sin Savage - Lost In The Dark

Sin Savage - Lost In The Dark

Label : Eigen beheer | Archiveer onder heavy / power metal

Nima : Deze band opereerde voorheen onder de naam Nightmare BE en bracht in 2015 met `Dirt` een langspeler uit. Het kwartet speelde diep in de tachtigerjaren-gewortelde hardrock en heavy metal, die mij persoonlijk wel aansprak. Nadat 1 van de medeoprichters vorig jaar de band verliet, besloot de huidige line-up als Sin Savage veder te gaan. `Lost In The Dark` is het eerste visitekaartje, waarmee men middels vier nieuwe songs zich aan ons voorstelt.

De band speelt nog altijd 80s heavy metal en gaat min of meer op dezelfde voet verder. In vergelijking met Nightmare BE gaat men hier net iets steviger te werk. En wat ik hoor valt mij absoluut niks tegen. Alleen zit ik telkens met dubbele gevoelens. Aan de ene kant heeft men een viertal goede songs afgeleverd en op instrumentaal en vocaal niveau (al is de zang een kwestie van smaak) heeft men de zaken goed op orde. Aan de andere kant zijn nummers voor mijn gevoel net iets te uiteenlopend waardoor men een onzekere indruk maakt; alsof ze niet precies weten welke kant ze op willen. Mede door de schorre stem van zanger/gitarist Zan en de uptempo, rock n` roll-georienteerde vibe heeft het titelnummer bijvoorbeeld veel weg van Motorhead, maar dan met meer raakvlakken met traditionele heavy metal. `Hot On Your Heels` daarentegen klinkt als Accept meets Kingdom Come. Het instrumentale `Down To The Ground` heeft echter een moderne groove wat mij minder aanspreekt, terwijl Through The Gates` iets melodieuzer is en komt in de buurt van een 80s power-ballade. Uiteraard komt dit de afwisseling ten goede, maar of dat altijd positief uitwerkt betwijfel ik. Al met al is `Lost In The Dark` een goed eerste visitekaartje, maar ik ben benieuwd hoe men dat op de eerste langspeler gaat aanpakken.