Thor - Hammer Of Justice

Thor - Hammer Of Justice

Label : Cleopatra Records | Archiveer onder heavy / power metal

Koen W. : De trouwe lezers van dit magazine kunnen zich waarschijnlijk nog de tijd herinneren dat LOM maandelijks verscheen en er een rubriek bagger van de maand bestond. Nou, zou deze rubriek nog bestaan, dan was dit album een grote kanshebber om er deze maand in te schitteren.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een groep zichzelf zo serieus neemt. Alles draait rond een zekere Jon Mikl Thor die met dit combo startte in 1973. De man zelf was een professioneel body builder en met zijn lange blonde haren kon hij gerust Chris Hemsworth vervangen in de Marvel producties. Nu zijn de blonde haren verdwenen en hebben de spieren plaatsgemaakt voor een bierbuik. Een harnas tracht dit enigszins te maskeren. De band zelf grijpt terug naar het traditionele heavy metal geluid uit het begin van de jaren tachtig. Flarden uit de vroegere Manowar en Judas Priest jaren zijn duidelijk hoorbaar. Muzikaal is het allemaal nog wel te doen, maar als de zangpartijen beginnen vraag ik me toch af of het hier om een karikatuur gaat of iemand die zichzelf echt serieus neemt. Ze zijn namelijk ronduit belabberd en vals. De twee tracks `Victory` en `As The Dragon Flies`, met een poging tot plechtig gesproken zang, zijn niets meer dan slechts een perverse aanslag op de lachspieren. Als bonus krijg je er nog eens de DVD `The Return Of The Thunderhawk` bij. Een voorstelling van de bandleden tijdens een tour met heel veel gelach en fun erom heen. Blijkbaar bestaat er toch nog een publiek voor dit soort muziek. Leuk om te weten is dat het debuut `Anger` uit 1983 een of andere prijs heeft gewonnen voor slechtste album ooit. Nou ja, kijk zelf maar naar de video, en ga daarna iets zinnigs met je kostbare tijd doen.