Dying Gorgeous Lies - The Hunter And The Prey

Label : Massacre | Archiveer onder speed / thrash metal

Nima : Met `The Hunter And The Prey` komt het Duitse Dying Gorgeous Lies met haar derde langspeler. Het debuut, `Insanitarium` (2011), was niet meer dan een middelmatige en weinig overtuigende moderne thrash plaat. Op `First World Breakdown` (2015) klonk de band rondom zangeres Liz Gorgeous in alle opzichten beter en toonde veel potentie.

Op `The Hunter And Prey` gaan de dames (ja, dames, want de band is tegenwoordig versterkt met een toetseniste) en de heren verder in dezelfde stijl en komen met een tiental moderne, melodieuze thrash tracks. Indien u nog niet bekend bent met deze band, Dying Gorgeous Lies komt met een combinatie van de ouderwetse en moderne Teutoonse thrash en de welbekende Zweedse sound. Bij dit album moet ik overigens vaak denken aan de laatste platen van Tankard. Liz`s agressieve vocalen zorgen er echter voor dat het totaalplaatje toch veel anders klinkt, en bovendien geeft de keyboards de muziek net een andere, duisterdere dimensie dan voorheen. Gelukkig laat men hier ook wederom vooruitgang horen. Zowel op instrumentaal als op vocaal gebied, maar ook op gebied van songwriting klinkt de band sterker en komt met goede, pakkende thrash-riffs en zwartgallige melodielijnen, maar ook met de nodige afwisseling om niet snel te vervelen. Ook op geluidstechnisch niveau is de plaat in een goede staat en alles bij elkaar heeft men een goed album afgeleverd en zorgt gedurende driekwartier voor de nodige luisterplezier. Desondanks klinkt het geheel helaas nog net iets te standaard en identiteitsloos om de band in een hogere divisie mee te laten concurreren. Fans van moderne thrash en bands zoals Cripper, Izegrim, Dew-Scented en tot op zekere hoogte Arch Enemy moeten dit maar eens een kans geven.