Phil Vincent - Hypocrite

Phil Vincent - Hypocrite

Label : Rock Company | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : De Amerikaanse multi-instrumentalist en zanger Phil Vincent is natuurlijk geen onbekende in A.O.R.-kringen, want hij heeft met bands als Cranston, Tragik, Legion, D`Ercole en Circular Logic in de loop der jaren de nodige albums uitgebracht. Ook als solo-artiest is hij erg actief geweest want deze `Hypocrite` is maar liefst zijn eenentwintigste solo-plaat uit zijn reeds langlopende reis in de muziek. Ondanks deze enorme kwantiteit aan releases is de heer Vincent nooit echt doorgebroken en dat is getuige zijn staat van dienst toch wel enigszins verbazingwekkend te noemen. Je zou dan kunnen gaan denken dat zijn platen onvoldoende kwaliteit bieden, maar dat is toch echt niet het geval zoals ook op deze `Hypocrite` nogmaals duidelijk wordt.

Toegegeven, er staan geen echte uitschieters op de plaat en `Hypocrite` kan zeker niet wedijveren met de absolute topreleases binnen het genre, maar an sich is dit plaatje toch weer een erg genietbaar album geworden. Het song materiaal is behoorlijk goed en met name opener `Broken`, het lange `Back In The Day` en `Time Will Tell` zijn aansprekende nummers, terwijl Phil ook moeiteloos overeind blijft als zanger. Hij behoort niet tot de absolute vocale top, maar kan zich toch wel erg goed staande houden en dat zorgt voor een aangename luisterervaring. Daarnaast bewijst hij eens te meer een begenadigd muzikant te zijn, want buiten de drums en de lead gitaarpartijen, heeft hij alles zelf ingespeeld, zodat we van een echt solo-album kunnen spreken. `Hypocrite` bewijst dat multi-talent Phil Vincent nog steeds weet hoe hij aanstekelijke nummers moet schrijven en uitvoeren en daarom kunnen de A.O.R.-liefhebbers dit plaatje met een gerust hart aanschaffen. Op naar solo-plaat nummer twee-en-twintig zou ik zeggen!