Legion - Rising

Legion - Rising

Label : Rock Company | Archiveer onder hardrock / aor

Sjak : De Amerikaanse multi-instrumentalist en zanger Phil Vincent is zowel als solo-artiest en in diverse bands actief en een van die bands is Legion, met wie hij nu de inmiddels tiende full-length studio-plaat op de markt brengt. Aanvankelijk had Phil Vincent in 2015 zijn betrokkenheid bij deze band aan de kapstok gehangen, maar anno 2019 is hij toch weer toegetreden bij dit gezelschap en is deze `Rising` het gevolg. Legion speelt lekker in het gehoor liggende A.O.R. met hier en daar een lekker rauw randje, wat voornamelijk veroorzaakt wordt door het pittige gitaarspel van Vince O`Regan. Het stemgeluid van Phil past prima bij het frivole A.O.R.-materiaal van Legion en dat zorgt er voor dat deze Rising toch wel een behoorlijk positieve indruk achterlaat. Het voert te ver om te zeggen dat dit plaatje de concurrentie aankan met de grotere bands binnen het genre, maar de melodieuze rock liefhebber zal dit zeker wel op waarde weten te schatten.

Nummers zoals het vlotte `Full Moon Rising`, het wat ingetogener `Maybe Now` en `Only The Strong Survive` zijn allen gewoon prima voorbeelden van goed lopende A.O.R.-nummers, waarbij zoals aangegeven met name het frisse gitaarspel van O`Regan en de vocalen van Vincent in positieve zin opvallen. Het gehele album is behoorlijk consistent van kwaliteit waardoor er geen echte uitschieters te bespeuren zijn, zowel positief als negatief, en daardoor blijft `Rising` interessant van start tot finish. Legion is nooit echt prominent op mijn netvlies geweest als het gaat om leuke A.O.R.-acts, maar deze `Rising` bevalt me best wel. Wellicht moet ik dan toch nog eens achter de in mijn collectie ontbrekende Legion-plaatjes aan.