Carmine Appice - Rockers & V8

Carmine Appice - Rockers & V8

Label : Metalville | Archiveer onder hardrock / aor

Release type: Re-release

Wim R. : Het Duitse platenlabel Metalville bracht vorig jaar twee albums van DBA opnieuw uit, een project uit het begin van dit millennium van bassist Tim Bogert, gitarist Rick Derringer en meesterdrummer Carmine Appice. Laatstgenoemde heeft ook een aantal solo platen op zijn naam staan, waarvan er nu twee opnieuw in roulatie komen: `Rockers` en `V8`.

`Rockers` is het solodebuut van Appice uit 1981, `V8` werd in 2008 uitgebracht. Waren de twee vorige releases al behoorlijk basaal qua artwork, geen remastering en dergelijke,deze release is zo mogelijk nog Spartaanser De summiere informatie binnen in het kartonnen digipack staat in een alledaagse zwart lettertype op een witte achtergrond, de schijfjes zelf zitten in de kartonnen sleufjes geperst. Dus geen liner notes, bonustracks of een verhaaltje van Appice zelf. Een gemiste kans. `Rockers` is nog stevig te noemen, mede door de inbreng van gitarist Danny Johnson (die later nog op het album `Dangerous Games` van Alcatrazz opdook). `V8` is niet echt kost voor lezers van deze website aangezien het hier om en bijna raszuiver jazzalbum gaat. Ik heb geen expertise op dit vlak, dus kan ik er ook geen inhoudelijk oordeel over geven. `Rockers` is echt een weergave van rock zoals die in de jaren tachtig populair was. Denk aan Hall & Oates om een idee te krijgen van de stijl van het materiaal. De wat opgefokte, instrumentale versie van `Paint It Black` van de Rolling Stones, met veel drumrolls van Appice zelf, is alleraardigst te noemen. De cover van de Ronettes klassieker `Be My Baby` had achterwege gelaten mogen worden, want hier wordt pijnlijk duidelijk dat Appice niet bepaald een meesterzanger is. In het afsluitende nummer met de veelzeggende titel `Drums, Drums, Drums` bewijst de nu inmiddels 72-jarige drummer dat hij met zijn drumstokken beter uit de voeten kan.

Meer informatie