Stamina - Live In The City Of Power

Stamina - Live In The City Of Power

Label : Rock Company | Archiveer onder prog / sympho metal

William Pezy : Mastermind Luca Selitta heeft met zijn band Stamina al vier prima releases uitgebracht. Behalve de muziek vielen ook de bandwisselingen op. Met de laatste release uit 2017 kwam zanger Alessandro Granato bij de band en zijn stem is bijzonder prettig. Deze man heeft een krachtig geluid waardoor de muziek net even meer knalt. Na vier studio albums brengt de band nu een live plaat uit genaamd `Live In The City Of Power`.

Wat direct duidelijk wordt is dat hier een band vooral veel plezier heeft in het live spelen. De energie en plezier druipen uit mijn speakers, het gaat zo enthousiast dat het soms meer lijkt dat ik naar een power metalband aan het luisteren ben. Ook Alessandro weet live een indrukwekkende prestatie neer te zetten, toonvast en zonder ook maar iets aan energie in te perken in zijn prestaties. Hij is ook degene die de interactie met het publiek zoekt. Als Riot ooit nog de plaat `Thundersteel` opnieuw in zou willen spelen heb ik nog wel een suggestie voor een zanger.

Naast de uitstekende keuze in te spelen nummers is ook het geluid voor een live plaat opvallend goed en zijn de partijen netjes gemixt. Mooie heldere maar pompende drums, een bassist die zijn snaren lekker laag afgesteld heeft natuurlijk gitarist Luca en toetsenist Giovanni dit elkaar de voorgrond gunnen, maken dat hier een prima product is afgeleverd. Dit is een mooie start in de relatie met het nieuwe label Rock Company, ook daar op het hoofdkantoor zullen ze zitten te juichen als `One In A Million` voorbij komt.