Disillusive Play - Open Arms

Disillusive Play - Open Arms

Label : Eigen beheer | Archiveer onder hardrock / aor

Wim R. : Het gebeurt niet alle dagen dat je een album van een Griekse band ter recensie aangeboden krijgt. In dit geval draait het om Disillusive Play (afgekort DSLSV ). Met Open Arms brengt de band zijn eerste album uit In eigen beheer. Griekenland staat niet echt bekend als een kweekvijver voor talent als het op rock en metal aankomt (uitzonderingen daargelaten uiteraard). Hier gaat Disillusive Play met dit album ook geen verandering in brengen. De band lijkt geinspireerd door de stijl van van een band als Evanescence, maar het is mogelijk dat deze vergelijking vaker getrokken wordt omdat Disillusive Play ook wordt aangevoerd door zangeres, in dit geval Antigoni Kalamari. Compliment trouwens voor haar bijna accentloos Engels, en haar stem is ook niet onaangenaam. Muzikaal gezien is het helaas erg dunnetjes en voorzichtig wat de band neerzet. Vooral de solos van de heren Trivizas en Knikos zijn gewoon te simplistisch voor deze tijd (en soms een tikkie vals). Ook de nummers zelf steken niet erg vernuftig in elkaar. Het enige echte lichtpuntje is het krachtige einde van Watered Soil. Dat is natuurlijk te weinig als er negen nummers op je album staan. Wat opvalt in de credits van het album is dat bijna alle leden hun muziekleraar danken voor de steun en tijd. Zou Disillusive Play wel klaar zijn geweest voor een volledige release vraag ik mij af? Mogelijk hadden zij beter hun energie kunnen steken in een EP met vier goed uitgewerkte songs. Deze band moet echt nog meters maken qua spel en componeren. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.