Dawn Of Demise - Into The Depths Of Veracity

Label : Unique Leader | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : New York slam death metal uit Denemarken, zo kun je de muziek van Dawn Of Demise het beste omschrijven. De band uit de centraal in Denemarken gelegen stad Silkeborg staat al enkele jaren onder contract bij Unique Leader Records, het label bij uitstek voor bands die Amerikaanse brute death metal spelen, en daar past Dawn of Demise perfect tussen. Hun laatste twee albums Rejoice in Vengeance uit 2012 en The Suffering uit 2016 verschenen reeds bij het label van wijlen Erik Lindmark (Deeds Of Flesh) en ook hun nieuwe, vijfde album Into The Depths Of Veracity zal via Unique Leader Records uitgebracht worden.

Zoals gezegd, NY slam death metal in de stijl van Internal Bleeding, Suffocation, Pyrexia met invloeden van Deeds of Flesh en Dying Fetus is de trademark van Dawn of Demise. Het dozijn tracks wat op Into The Depths Of Veracity staat, swingt aan alle kanten de pan uit. Lompe death metal met zware grooves, snelle blastbeats afgewisseld met langzame en midtempo slam parts krijgen de voetjes live ongetwijfeld van de vloer. Dawn of Demise moet het niet perse hebben van snelheid of overdreven technische uitsloverij, maar legt de nadruk duidelijk op de groove. Met Bastiaan Thusgaard (Soilwork) achter de drumkit heeft Dawn of Demise in ieder geval een ontzettend strakke drummer in de gelederen die de boel vakkundig aan elkaar timmert, en daar is de band best wel trots op, en niet ten onrechte. Fans van Amerikaanse brute death metal kunnen deze maand absoluut niet heen om Into The Depths Of Veracity. Verplichte kost dus voor vrienden van de slam!