King Kobra - King Kobra

King Kobra - King Kobra

Label : Metalville | Archiveer onder hardrock / aor

Release type: Re-release

Sjak : In het midden van de jaren tachtig was de Amerikaanse band King Kobra behoorlijk geliefd bij de melodieuze rock fans en dat valt best te begrijpen als je zo de line-up van dit gezelschap eens bekeek. Zeg nou zelf, als je drummer Carmine Appice, gitaristen Mick Sweda en David Michael-Philips, bassist Johnny Rod en wereldzanger Mark Free (inmiddels van geslacht veranderd en Marcie Free geheten) bij elkaar hebt, kan het niet anders dan dat daar mooie dingen uit voortvloeien. Dat gebeurde middels een drietal platen ook zeker, maar langzaam maar zeker doofde het kaarsje toch uit en raakte de band in de vergetelheid.

In 2011 kwam er na een lange periode van stilte echter weer een nieuwe plaat op de markt onder de naam King Kobra, waarop Paul Shortino (ex-Rough Cutt) zijn intrede deed als lead zanger. Paul heeft natuurlijk een veel rauwer stemgeluid dan Mark Free en dat drukte meteen wel zijn stempel op het bandgeluid. Het melodieuze aspect bleef wel behouden, maar de muziek werd over het algemeen toch net wat heavier dan hetgeen men in de tachtiger jaren had laten horen. Toch was ook deze King Kobra zeker de moeite van het beluisteren waard en kende in Live Forever, Midnight Woman en Cryin Turns To Rain[/I] een aantal prima nummers. Al diegenen die de eerste incarnatie van King Kobra een warm hart toedroegen konden dus ook moeiteloos uit de voeten met deze nieuwe line-up en sound. Anno 2019 heeft Metalville Records dit album nogmaals op de markt gebracht in een fraaie digipack-versie en dus moeten al diegenen die de eerste versie gemist hebben, nu hun slag slaan want King Kobra is en blijft gewoonweg een prima melodieuze rock-album.

Meer informatie