A New Revenge - Enemies And Lovers

A New Revenge - Enemies And Lovers

Label : Golden Robot Records | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : Met A New Revenge hebben we weer een echte supergroep te pakken, want alle vier de heren van deze uit Amerika afkomstige formatie hebben hun sporen in het metal-wereldje inmiddels wel verdiend. Om te beginnen hebben we Tim Ripper Owens achter de microfoon, die de nodige platen heeft gemaakt met Judas Priest, Iced Earth en super-egotripper Yngwie Malmsteen. Hij wordt instrumentaal bijgestaan door grootheden zoals gitarist Keri Kelli (onder andere Slash Snakepit, Alice Cooper en Vince Neil), bassist Rudi Sarzo (Dio, Whitesnake, Ozzy Osbourne) en drummer James Kottak (Scorpions, Kingdom Come, Warrant), zodat we wel kunnen stellen dat er hier sprake is van de nodige jaren ervaring.

Nu levert een samenwerkingsverband tussen een aantal bekende en gerenommeerde muzikanten niet altijd een goede plaat op, maar in het geval van A New Revenge dus wel want Enemies And Lovers is een erg genietbaar album geworden, al dient ook wel gezegd te worden dat het niet echt de wellicht verwachte uitschieter in het genre is. Het song materiaal is wel behoorlijk sterk en consistent in kwaliteit, gitarist Kelli strooit lustig rond met de nodige lekkere riffs en prima solos en zanger Tim Owens laat middels zijn krachtige en unieke stemgeluid horen waarom bands als Judas Priest en Iced Earth in hem de ideale frontman zagen.

Dat levert zoals gezegd een lekker in het gehoor liggend plaatje op, waarbij met name afsluiter Scars (zonder twijfel het sterkste nummer van dit album), het groovy The Way en het up-tempo Here To Us in positieve zin opvallen. Voor velen zal dit wellicht niet het album zijn wat je op basis van de rijke historie van de bandleden zou mogen verwachten, maar feit blijft dat Enemies And Lovers een behoorlijk sterke hardrock-plaat is geworden, die een gezonde basis heeft geschapen voor de verdere ontwikkeling van deze band, pardon, supergroep dus.