Left Eye Perspective - Defiance

Left Eye Perspective - Defiance

Label : Dust & Bones Records | Archiveer onder different metal

Release type: Demo

Wim S. : Left Eye Perspective is een moderne metal band uit Gent en met Defiance brengen ze hun debuut EP uit. De band bestaat reeds sinds 2004 maar tot op heden kwam het niet verder dan tot een release van de single The Wanderer in 2017. Hoog tijd dus om wat meer werk uit te brengen.

Vreemd genoeg blijft het nu toch ook weer beperkt tot slechts vier tracks. De songs balanceren in het schemergebied van grunge, stoner en sludge metal en worden stuk voor stuk krachtig neergezet. Opener Vendetta laat wat dat betreft direct geen misverstand bestaan: opgebouwd rondom een heftige riff knalt dit nummer lekker uit je speakers. Drummer Tony Goetheyn laat zich ook niet onbetuigd: hij zit behoorlijk te stevig te hakken. De solozang van Kristof Loockx is uitstekend maar de harmony partij in dit eerste nummer is niet om aan te horen. Het navolgende Battle Of Guagamela is minder heftig en zit qua gitaren en opbouw meer in richting van een band als Amplifier en qua zang meer richting Bush. De zang klinkt hier ook overtuigender. Meest opvallende nummer is het ruim zeven minuten klokkende Death Of The Sun waarin Loockx brult als Rob Flynn en waarin de riffs elkaar in hoog tempo opvolgen. Sterk is ook het eindstuk waarin de gitaren van Loockx en sologitarist Kim Berghe lekker uitwaaieren. Jammer dat nergens een keer het gaspedaal wordt ingedrukt want zoals de band nu musiceert klinkt het allemaal wel een beetje hetzelfde. Ja, want ook het laatste nummer, en de eerste single, Conjura is weer een midtempo nummer waarin de structuur van Amplifier wordt gekoppeld aan het heftige van Gojira. Maar dan anders. Snap je het nog? Schijfje van een band met potentie maar ook met enkele verbeterpunten.